tisdag 28 april 2015

Min första intervju på ett eletkrikerföretag

I dag var jag på intervju.

Det började med att jag var på arbetsförmedlingen, ett planerat möte.

I slutet av mötet så sa hon att hon brukar prata med företag och frågade om hon fick nämna mig.

Självklart, sa jag.

Så efter en vecka efter besöket så ringde hon mig.

Hon hade pratat med ett elektrikerföretag.

De var ute efter en erfaren elektriker egentligen, men hon tipsade om mig istället.
De ville att jag skulle ringa honom.

Så, jag gjorde det och vi träffades i dag på ett fik.

Jag hade med mig mitt cv, som han fick.

Han frågade inte mig speciellt mycket.
Inget om skolan, inget om vad jag gjort på praktiken.

Han frågade mig om jag hade körkort och om jag hade något som hindrade mig från att jobba över tex.
Jag berättade om hunden.

Han sa att de hade jobb i sälen tex.
Han brukade ta de jobben själv men frågade om jag kunde tänka mig det.
I sånt fall ta med hunden.

De jobbar där nån vecka åt gången.

Vi satt väl en timme, han pratade mest om sig själv och firman.
När jag väl skulle säga något så var det svårt att få ordet. ;)

Efter intervjun så kände jag mig mer taggad att jobba som elektriker igen.
Har ju börjat tappa självförtroendet ang. det.

Ju längre tiden går, desto rostigare blir jag ju.

Han skulle träffa någon till och höra av sig till mig om en vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar