onsdag 1 april 2015

Han är drogfri i dag

När jag träffar en kille och skriver om det i bloggen, så är jag inte alltid så öppen om honom på direkten.

Jag vill inte att man bildar sig en uppfattning på en gång.

Killen jag träffade i fredags, han berättade lite saker i slutet av vårat samtal, där på stället.
Han berättade lite mer på telefon, några dagar senare.

Han har varit drogfri 1 1/2 år.
Han har också suttit inne.

Det går ju hand i hand, de flesta som har använt droger, har också varit kriminella.
Jag är ju inte född i farstun....

Men visst, folk kan ändras.
Man ska inte döma någon direkt.

Han berättade väldigt mycket om sig själv och sitt stökiga liv.

Det har inte varit stökigt jämt, bara när han började använda droger.
 
Senare så messade jag honom och skrev:

"Jag vill vara rak och ärlig. Jag känner mig tveksam inför dig.
Jag tycker att det är jätte bra att du har tagit tag i ditt liv.
Dock så söker jag stabilitet, till 100%.

Jag vill starta en familj med någon och vill ha trygghet.
Alla människor kan ändra sig, absolut!
Men du har inte kommit så "långt" på din resa.
Jag har haft min beskärda del av ostabila killar, mm och jag vill inte hamna där igen. Hoppas att du förstår mina tankar och förstår mig rätt även då jag kanske använder fel ord."

Han svarade att han tackade för att jag var ärlig. Han söker också stabilitet och skulle aldrig ta ett återfall. Han ringde upp nästan direkt och ha berättade lite till om sitt liv.

Han sa också att han är väldigt försiktig med tjejer och vill ta det lugnt.

Dagen efter så messade han och kollade hur läget hade varit under dagen.

Jag var helt ärlig och sa att den varit tung.

Kortfattat sa jag att jag hade en sjukdom och har nu ont i kroppen.

Han frågade vilken sjukdom och jag svarade.

Han gav mig ett råd ang kosten och jag svarade: "Tack, men att jag också är väldigt insatt i kosten."

Han skrev: "Ok, sov gott och god natt."

Dagen efter så kom jag att tänka på honom på eftermiddagen.

Jag insåg att mitt intresse inte var så stort...
Men jag kände ändå att jag skulle slänga i väg ett sms.

Så jag skrev och frågade hur han mådde.

Inget svar, på hela dagen, inte heller än i dag.

Det gör inte så mycket.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar