tisdag 21 april 2015

Nya jobbet/ vaktmästare

I måndags var det första dagen på mitt nya jobb som vaktmästare.

Jag är på ett företag som är Sveriges största läsktillverkare.

Såååååå häftigt!!!

Jag fick inte ta bilder tyvärr....

Jag fick en liten sightseeing och det var så mäktigt!

Det var nästan inga personer som jobbade med själva tillverkningen, utan robotar.
Bara det var ju coolt att se hur de rörde sig och utförde sina jobb. :)

Man springer runt massor och det är flera stora byggnader.
Det är mycket fysiska grejer såsom lyft mm.

Herregud vilka muskler jag kommer att få, speciellt rumpmuskler. ;)

Sen är det en fröjd för tjejer att jobba där. ;)

I korridorerna möter man ca 10 killar i varje korridor, och det är olika hela tiden. (Arbetarkillar)

Sen finns det massor med kontorsfolk också.

Mitt upp i allt så möter jag en kille i korridoren....
Vad paffa vi blev att se varandra där!

När jag jobbade på café/restaurang 2002, så var han elektriker i huset.
Han och hans jobbarkompisar fikade jämt med oss från cafét, varje dag.
Jag var där i 2 år.

Han mötte jag i måndags.
Han är fortfarande elektriker, är stationerad på stället, och jobbar numera för ett företag som jag har sökt jobb hos. (Dock hade de inget då, när jag sökte, sa den chefen.)

Alla som jobbade där verkade vara glada och de jag jobbar med, vi är 3 vaktmästare, är jätte trevliga!

Ser fram emot att gå till jobbet, hoppas att jag kan få lite mertid bara....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar