måndag 13 april 2015

Läkarbesök, magen och jobb

Det kändes bättre i går kväll, ang. irritationen.
Jag fattar väl att alla ha sina dåliga dagar och i bland så står man i skottlinjen.

I dag ska jag till läkaren och prata om värken.

Jag har varit bättre i kroppen så det kändes nästan konstigt att gå och prata med läkaren i dag.
Men det kommer ju och går och i dag börjar jag få lite stelhet i nacken igen....

Så hade jag kramp och smärta i samband med muggen, mysigt att jag berättar det va? ;)

Fruktansvärt... får frossa pga värken....

Men, men....

Såg en annons på platsbanken.
Företaget där jag hade varit på intervju förut.

Jag mailade henne och sa att jag hade sett annonsen och undrade om jag inte var aktuell eller om det fanns någon annan anledning.

Det känns så himla.....hm... hittar ej rätt ord...
Att söka jobb och tro att allt är som vanligt.

När jag får såhär som jag har i dag, med magen, då behöver jag ju gå upp jätte tidigt om jag skulle ha ett jobb som börjar 07.

Jag vet ju inte alltid hur min mage mår.

Om jag går upp 05 för att börja klockan 07, ska jag gå upp 04 då i fall min mage strular?

I veckan ska jag till ett planerat möte på arbetsförmedlingen.
Ska träffa en handläggare.

Då ska jag nog ta upp ang. sjukdomen.
Så får vi ta det därifrån.

Mycket känslor i mig, jag vill inte berätta om sjukdomen men den hindrar mig från ett "vanligt" liv.
Så jag kanske bara måste inse fakta och sluta att lura mig själv.

Jag har alltid varit lojal och jobbat, även då jag mått mindre bra.

Man har svårt att se nya sidor hos sig själv, om de hindrar en från att leva "normalt"....

Tanken är ju att vara helt frisk.

Vissa har skov ofta och vissa har det var 10 år.

Nu har jag iallafall varit skovfri en månad innan magen började strula igen.
Men än så länge är skovet inte så stort. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar