lördag 25 april 2015

Nya jobbet och intervju

Jag trivs bra på jobbet.
De är trevliga och glada.

Min ena kollega kom med handskar till mig i går.
Bra, för händerna blir förstörda.

Jag vågar ju inte lägga ut bilder här...

Det finns ett lager som jag ska hålla ordning på.
Det kommer stora pallar med dricka.

De ska jag tömma och fylla hyllor.
Så jag lyfter ju en "back" (24 st drickor på 1/2 liter) upp på hyllplan tills pallen är tom.

Sen fyller jag en stor tvåvåningsvagn med dricka som jag ska köra i väg.

Fullt lastad är den...tung som fan, men det går så länge man får den i rullning.

Sen ska kylar fyllas på.

Efter det tömmer jag tomma kärl med tomflaskor.
Fast det slängs ju inte tomma flaskor, utan halvdruckna....
Så vissa är ju tunga.

Det jobbiga i detta är att jag bara är 159 cm lång.
Är man längre så har man mer kraft med att lyfta saker.

Sen beställer jag dricka också.

Det tar sin tid och än så länge har jag inte gjort annat.

Min chef vet ju att jag söker eljobb.

Nu har detta jobb, som jag är uthyrd till, börjat prata semestrar.
De frågade hur jag kunde jobba i sommar och meningen är att jag täcker upp lite mer för de ordinarie.
Så att jag får jobba mer och de vara lediga.
Vi ska planera mer nästa vecka.

Dock så ska jag på intervju på en elfirma på tisdag.....

Jag sa det till min chef och frågade om hon har sagt något till företaget jag är på?

Hon sa att jag inte skulle säga nåt till dem.
Hon har ju ändå en månad på sig att hitta någon ny till dem om jag slutar.
Sa hon.

Men jag tycker att det känns taskigt...
Kändes dumt att sitta på mötet och att de räknar med mig i sommar och så får jag inte säga nåt om hur det kanske blir...

Det är inte säkert att jag får ett jobb innan dess, men i alla fall.
Nu har den ena kollegan beställt kläder till mig också....

Plus att hon ville bli min Facebook vän i går.

Hon är jätte gullig och det känns så himla fel att de inte vet nåt...

Min chef kunde ju ha sagt att hon hade en tjej som kunde hoppa in just nu.
Att jag söker mig vidare inom el men att jag jobbar där just nu.

Men, nej....
Så, jag känner mig taskig och har svårt att hålla sånt för mig själv.

Brukar ju ofta vara ärlig och öppen.

Ja, vi får se vad som händer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar