lördag 22 juni 2013

Han försökte att klösa ut sina ögon

Jag och en kompis var ute och åkte bil en sen sommar kväll.
Solen stod lågt och gräsmattorna hade ett fint sken av solens kvällsstrålar.

Vi letade efter ett par vänner.
Jag stannade bilen vid vägkanten och vi gick ut för att kolla efter dem på en stor gräsmatta.

Vi såg dem inte, det var ganska folktomt.

Vi började gå tillbaka mot bilen då vi mötte ett gäng med folk.

Då de passerade så kände jag en obehagskänsla och jag tittade på min kompis och viskade till henne,
"Skynda dig tillbaka till bilen..."

Vi små sprang lite och som jag misstänkte...en tjej i sällskapet vi hade passerat vände på klacken och började att gå efter oss!

Vi skyndade oss att sätta oss i bilen och jag skulle precis smälla igen min bildörr då jag upptäcker att min arm är livlös!

Jag ser hur tjejen kommer närmare och närmare i rask takt, hon ser galen ut i blicken!

Jag skriker till min tjejkompis att min arm inte lyder mig varpå hon slänger sig mot mitt håll för att försöka få igen min bildörr, tjejen kommer närmare.

"Skynda dig!!!" skriker jag
"Ja!!!" skriker min kompis tillbaka, hon hänger över mig och vi försöker panikartat att får tag i bildörren!

Tillslut får hon tag i den och den stängs med en smäll och hon trycker ner låset precis då tjejen kommer fram till min dörr.

Tjejen med den galna blicken rycker i dörrhandtaget ett par ggr och stirrar oss rakt i ögonen.

Det uppstår en tystnad... 

Hon släpper handtaget och går fram till motorhuven, helt plötsligt börjar hon att skrika, hennes ögon är helt galna och vidöppna. Hon börjar dra och slita i motorhuven.

Vi skriker i bilen och jag famlar med bilnycklarna och föröker att få in dem i låset.

Till slut får jag in nyckeln och vrider om och motorn rusar.

Tjejen stannar upp och stirrar på mig och börjar skrika igen, utan att tveka så trycker jag ner gaspedalen och bilen puttar bort tjejen och vi susar därifrån....

Helt plötsligt så befinner jag mig i ett stort tvåvåningshus.

I hela huset går det runt barn med trasiga svarta kläder.

De ser helt livlösa och skrämmande ut!

Jag försöker att leta efter ett tomt rum och gömma mig för dem.

"Aaaahhhhh" skriker en pojke.

Han klöser sig i ögonen och det rinner lera ur dem.

"Jag vill få ut mina ögon!!" skriker han medans han fortsätter att klösa!

Helt plötsligt så står jag i hallen, det är dag och dagsljuset försöker att komma in mellan persiennerna.
En kvinna står där och öppnar alla persiennner.

Jag frågar om det är så klokt att låsa upp dörren, man vet aldrig vad som är utanför.

Medans hon har handen på dörrlåset och låser upp säger hon:

"Nä, vi bor ju i Canada, här är det jätte säkert."

Sen vaknade jag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar