fredag 14 juni 2013

Förvirrande C

Ja, jag vet inte vad jag ska göra eller känna angående C...

Vi har inte kunnat setts på ett par dagar för att han hade sina barn.

Han har ringt och smsat mig flera ggr om dagen dock.
Vi pratat neutralt, som vänner.
Jag gör ju det för att stänga av, för att jag varken vet ut eller in.

Jag har vid ett tillfälle sagt till honom att jag kanske bör avsluta allt.

Han har då visat en viss "oro" över att förlora mig som vän.

Jag har då tänkt...."Jaha, betyder jag inte mer?"

Dock har jag sagt något liknande till honom oxå och han har då sagt,

"Det är klart att jag tycker om dig, att jag har mer känslor för dig än som vän, men jag är så förvirrad just nu så jag vet inte vad jag vill.
Vi är ju inte på samma plan nu i livet och jag vet inte vad som händer framöver. Jag känner att jag har gjort mitt redan vad gäller barn och allt.
Men jag vet inte heller hur saker och ting blir i framtiden.
Det jag vet är att jag iallfall inte vill förlora dig som vän."

Det låter så betydelselöst.... fast med en gnutta hopp...

Suck....

Att vi inte har setts gör så att mina känslor för honom svalnar, eller ja, det är lättare att tvinga dem till att svalna.
Sen när han ringer och vi pratar som vänner, gör oxå så att allt svalnar.

Jag vet inte vad jag ska göra....
Om jag har mött killar i mitt liv som inte vill ha en framtid med mig så har de sagt det och släppt mig fri även om det funnits attraktion från deras sida.

C, klamrar sig fast på något sätt...Jag undrar ju varför egentligen....

Han har ju visserligen sagt att han inte vill förlora mig som vän...
Men är det allt jag är för honom?
"Nej" säger han, "något annat är det."

Han har ju sagt jätte fina saker till mig.

"Tänk om alla vore som dig, då skulle världen se annorlunda ut."
"Jag har aldrig tidigare i mitt liv mött någon som är så ärlig och jordnära som dig, jag vill verkligen omge mig med människor som är så."

Men jag kanske bara är bränsle för honom just nu?
Precis som en vän sa.

Suck...vad ska jag göra?

Ja, det visar sig väl snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar