lördag 17 december 2011

Jul

Det var en sak som slog mig nyligen....

Jag har inte råd till alla mina räkningar.
Jag har inte fått gå på något julbord som många skriver om på facebook.
Jag har inte pengar till att köpa mig julmat
Jag har inte pengar till att köpa några julklappar.


Nu har ju min "ex" sambo bott här i ca 3 veckor så jag har fått mat och jag fick ta pengar till att köpa mig en julgran. Dock blir det helt tomt under den...

Men på nått sätt känner jag mig inte bitter, faktiskt.
Jul brukar vara jätte stort för mig.

Kanske är det för att det inte är någon snö...? :)
Eller så är det pga att sjukdomen tar så mycket fokus?
Eller så är det pga att jag har tagit beslutet att vi inte ska ha någon framtid i hop?

Det är en vecka kvar till julafton och det tog slut i söndags.
Vi har bråkat efter det, antagligen beror det på mycket sårade känslor, men dessa ordväxlingar påminner mig ständigt om varför vi inte ska vara ihop.

Det känns trist att det är precis vid jul, speciellt mot honom.
Det är ju min lägenhet och han måste dessutom arbeta på jul.
Han sover på soffan än så länge men det kan inte vara nån kul situation i hans liv...

Men....

Jag vet inte varför jag inte känner mig så bitter....
Kanske för att jag ser längre än så... ser längre än till en högtid.
Att jag ser de andra sakerna som finns runt mig som skänker mig glädje. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar