torsdag 22 december 2011

Omtanke

Tänk vad saker och ting ordnar sig. :)

Jag håller inte med längre när folk säger, "ja livet är inte lätt..."

Jo, det kan vara jätte lätt. :)

Sen i torsdags så har jag varit väldigt bra i magen.
Jag ändrade vissa saker i kosten, min "sambo" var bortrest över helgen (då var det ju inga bråk)
Det stora bråket i måndags då han oxå flyttade, jag kände det direkt i magen!

Sen la det sig i tisdags igen. :)

Jag har slutat med cellgiften så jag står eg inte på någon annan medicin heller :)

Har tagit blodprover efter att jag slutade med cellgiften, de vill att mina värden på bukspottkörteln går ned innan de planerar annat.
Jag tog ju sista tabl i onsdags....då tog jag oxå prov, det visade:
1,35
sen tog jag ett blodprov 4 dagar efter att jag slutade, det visade:
1,51
Skumt att det ökade fast jag är utan medicinen nu.
Min kropp kanske förhalar allt så den kan läka utan starka mediciner ;)

Jag känner mig otroligt styrkt av folk runtom mig oxå.

En av mina nyfunna vänner tvekade inte en sekund ang pengar, jag frågade inte ens, utan vi pratade bara om min situation....
"Jag lånar dig pengarna, ha ingen stress över att betala tillbaka dem omgående."

Jag blev rörd, fy fan, bara sådär?! :)

Nu löste sig allt ändå, jag lyckades få i hop till räkningar genom försäkringskassan 50% och några dagars extra jobb förut. :) Så jag har väl 300 kr kvar efter att räkningarna är betalda. :)

En annan av mina nyfunna vänner kom hem till mig dag, vi hade tänkt att kanske ses men inte att hon skulle komma upp, sen bjöd hon mig på lunch. Blir så glad!

En anna vän gav min hund en julklapp från sin hund så jag kunde lägga nåt paket under min gran
Jag blev så glad!! :)

Så allt ordnar sig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar