fredag 30 december 2011

Bye bye Colazid!

HI HI!!!

HA HA!

Läkaren ringde nyss.



Vet ni vad hon sa?

...........

....................



Va? Ska jag berätta?? :)

Skoja bara!!

Hon frågde hur jag mådde och jag sa som det var, att det har blivit så mycket bättre.

De ska avvakta med den där läskiga medicinen och jag ska få sluta med Colazid!!!!

Äntligen!

Jag har haft den i ca 4 år, den har inte hjälpt mig utan bara fått mig att få tunnare hår.

Nu ska jag få sluta med den, i dag!!

Jag ska hämta ut en annan 5 ASA medicin i dag som jag ska byta till.
5 ASA är ju mildare och det känns så bra att få börja med den nu och inte den läskiga Remicade.

Den nya heter Pentasa Sachet.
Dess biverkningar är inte alls läskiga.

"Allergiska reaktioner och feber kan förekomma.
Följande vanliga biverkningar förekommer hos fler än 1 av 100 användare:
  • diarré
  • magont
  • illamående
  • kräkningar
  • huvudvärk
  • hudutslag" 
Läkaren sa att dessa biverkningar är övergående.

Så glad!!!!

2 kommentarer: