onsdag 14 december 2011

Läkarsvar och vänner

I dag ska jag till sjukhuset och få träffa min läkare.
Jag får svar på proverna, tunntarmsröntgen och i fall jag hade antikroppar mot vattkoppor mm.
Plus att vi ska prata om sjukskrivningen som går ut i morgon.

Sen ska jag till reumatologen och få svar på magnetröntgen/ rygg.

Jag var dålig i tisdags och onsdags igen....
Sjukdomskänsla som jag hade i några andra dagar.
Känns så tråkigt att inte veta från dag till dag.

Det finns två jobbiga saker som hänger över mig.
Den ena skriver jag om när den har nått sitt slut, för den tar verkligen musten ur mig just nu.....
Den andra handlar om en vän.

En vän som jag har haft länge, har känt sig utanför.
Att jag träffar andra mer en den vännen.

Jag sa att vi inte har den djupa vänskapen som jag har med vissa andra och den personen blev då jätte sårad...
Det kanske var hårt sagt...men jag vet inte hur skulle ha sagt det på ett annat sättt...det är ju så jag känner.
Jag förklarade lite till och sa: att vi inte har varit speciellt tighta och det är det jag menar.

Jag har då svårt att se det som en djup vänskap om man inte delar mycket....
Men tydligen har den personen inte sett det så...och blev sårad.... :(
Det känns ju jäkligt trist men.....men vi ser saker på olika sätt.....

Vi har ännu inte pratat igenom detta...personen behövde tid på sig att smälta det jag sa.

Min vän som gjorde Ect som jag skrev om förut....hon har tappat minnet till en viss del.... :(
Hon messade mig i dag och frågade vad vi hade pratat om innan....

1 kommentar: