fredag 2 december 2011

Det känns ändå inge bra..

Så.......

Arbetsgivaren sa till mig i går:

"Arbetsförmedlingen vill att du har praktik i 3 månader."

I dag pratade jag med a-f och hon sa:

"Va? Nu blir jag nästan arg, jag sa att jag inte ville att du skulle praktisera i 3 måndader! Det var arbetsgivaren som ville det!"

Sen hade jag fått ett mail av a-f där det stod:

"Jag och arbetsgivaren har kommit fram till att du bara får 7 veckors praktik."

Så ca den 23 januari går det över från praktik till en anställning med lönebidrag.

Det känns ändå inge bra.....
Faktiskt gör det inte det.....
Känns olustigt.

Han satt ju och "ljög" mig rakt i ansiktet då han hävdade att det var a-f vilja ang praktikens längd.....

Så...då är de mest intresserade av bidraget....för under praktiken så betalar de inte ett öre för mig.

Jag ska prata med a-f på måndag igen.

Tänkte på en till sak...
När praktiken går ut...vad händer då?
Kan de avsluta allt då?
Tänk om de erbjuder mig en skitlön?
För lönen ska man inte prata om innan tydligen...

4 kommentarer:

  1. Glöm det jobbet, ni har redan sabbat det hela med alla diskassioner ni har haft fram och tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli tvister mellan dom och a-f när dom ifrågasätter deras trovärdighet och du kommer inte att lita på dom eftersom dom ljög för dig om praktiken. Jag skulle inte vilja jobba för dom.

    SvaraRadera
  3. Ok, Tack för kommentaren! :)

    SvaraRadera