lördag 10 december 2011

Lönebidragsjobbet

Jag tackade nej till lönebidragsjobbet.

Jag sa till dem att jag hade kollat upp hur mycket man skulle tjäna för den tjänsten och frågade vad de kunde ge mig efter praktiken.

Inget svar.

De sa att de kunde ge en väldigt låg lön och att de inte hade råd med mer.
Den andra personalen sa sen att det beror på hur jag visar framfötterna.

De hade fler med lönebidrag hos dem.

De pratade över huvudet på mig med a-f.

De ljög mig rakt upp i ansiktet när de sa:
"Ja då får vi säga det till a-f, att det inte funkar för dig med 3 månaders praktik, för det är ju de som vill ha det så."

Så av olika anledningar kändes det inte alls bra.
Men det kommer fler!

Det första jobbet sa jag ju nej till för att jag trodde på lönebidragsjobbet...
Men de sa att det inte var försent att höra av sig om jag ångrade mig, och det har jag nu gjort.

Dock är det jobbet på timmar men jag fick en såå mycket bättre känsla hos dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar