lördag 10 december 2011

Allmänna uppdateringar om hälsan

Det ska bli sååå skönt att trappa ned på kortisonet.
Dock trappar jag bara ned med en halv tablett i veckan.... :(

På måndag får jag gå ner till 4 tabletter om dagen.

Det jobbiga med kortisonet är att jag har hjärtklappning flera ggr om dagen och blir rastlös i kroppen på kvällarna.

Men det som är allra jobbigast är trycket över bröstet...

Det känns som om bröstbenet på vänstersida trycker ned mot hjärtat.
Så om jag sitter eller ligger så måste jag trycka fram bröstkorgen, är den lite i hoptryckt så känns det jätte obehagligt...

I dag ska jag höja Imurel igen till 50 mg.
Dock sa de att jag ska ta en på morgonen och en på kvällen.
Förut har jag tagit båda samtidigt.

Då får jag nu erfara om jag får någon annan biverkning...som illamående tex...det är ju vanligt. Hoppas jag inte får någon! :)

Feber och halsont började att ge med sig efter två dagar.
Tredje dagen hade jag sjukdomskänsla, var allmänt matt....

I dag, lördag så vaknade jag klockan 07.03 och kunde inte somna om...det är det där jä....
kortisonets fel... :)

Det ska bli så skönt att bli frisk!

Just nu känner jag mig så låst! Jag vill jobba, jag vill motionera, jag vill, jag vill, jag vill!
Jag kan inte göra något annat just nu än att ta dagen som den kommer och känna efter.

Tillomed då jag söker ett arbete så hålls jag tillbaka.

"Ska jag söka detta jobb? De har ju inte annonserat att de kan tänka sig någon med speciella arbetsvillkor... när ska jag berätta om min sjukdom? Ska jag skriva om lönebidrag direkt i brevet? Kan jag jobba heltid nu? Jag verkar ju kunna bli dålig bara över en natt" osv osv osv

Nästa vecka ska jag träffa läkaren, då får jag också svar på tunntarmsröntgen.
Jag ska också träffa reumatologen samma dag och få svar om min rygg.

Känns så overkligt allt detta, det är inte jag...
Jag som brukar vara så frisk....

Folk ska verkligen var tacksamma för att de har hälsan.
Titta bara på mig.... 33 år gammal och helt plötsligt få en kronisk sjukdom...

1 kommentar:

  1. Hoppas att du mår bättre snart vännen!!! Hur gick det med de två jobb du hade på gång? Ena verkade ju lovande där AF skulle betala en del... Kram!

    SvaraRadera