måndag 26 december 2011

Ensamt...

NU

Just nu i kväll

Kändes det ensamt...

Jag längtade hem i dag, jag har gillat att vara hemma den senaste tiden.
Jag har känt mig väldigt glad då jag kommer hem till mitt. :)

Men nu i kväll så tänkte jag på mitt ex....
Känslan av att ha en man i sitt liv.

En viss trygghet att ha någon där hela tiden....

Det kändes trist att komma på den tanken, att jag är själv...
Sängen är kall, soffan är stor, man går ensam till mataffären....

Att bara kunna kasta sig i armarna på sin partner och få en kram när man vill...

Kanske beror det på att man inte skrattar med vänner just nu.
Det går i perioder, man kan ju inte vara med dem jämt. :)
Alla har ju sina egna liv.

Jag har faktiskt, sen mitt ex flyttade, börjar få massa idéer om mitt hem.

Måla om min gamla säng och nattduksbord (eftersom jag inte har råd att köpa ny nu.)
Måla schablon på vardagsrumsväggen eller fixa några tavlor.
Köpa ny hallmöbel och ny spegel.
Köpa nya gardiner.

Så tråkigt att ha gamla grejer, vill kunna unna mig nytt nu.

MEN....

Måste ju hitta ett jobb först...
Sen är jag ju sjukskriven ett par veckor till...

Det kliar i fingrarna...jag vill ha jobb, pengar och kunna göra allt nu! :)

Några vänner ska gå på bio och äta i hop i veckan.
De skulle kanske "skramla" till mig så att jag kan följa med.

Känns ju jätte töntigt att behöva vara i den här situationen......

Men det kommer att bli jätte bra väldigt snart!

Varför ska jag tro annat? ;)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar