söndag 1 januari 2012

Mitt nyår 2011

Kvällen började med min hund och min kompis hos min kompis mormor och hennes man.

Förätt: Ostgratinerad hummer.

Varmrätt: Rödtunga, med hummersås och pressad potatis.

Efterrätt: Glass.

Vid tolvslaget så lyfte jag upp min hund och lät honom titta på alla fyrverkerier från balkongen.
Stod  en liten stund och gick sen in och busade lite med honom medans det smällde på himlen.

Allt för att avdramatisera allt. :)

Vid 00.30 så messade jag med några vänner och frågade vart de hade hamnat på för uteställe.
Jag funderade på att möta upp dem.

Så jag åkte hem med hunden och när kl var lite över kl 01.00 så messade jag dem igen om ifall de var kvar på stället.

Då fick jag veta att en av dem hade blivit ut skickad och skulle ta en taxi hem....

Jaha... då var det bara att klä av sig festkläderna, tvätta bort allt spackel och gå och lägga sig...
Jag var ju sugen på att gå ut.....

Det var några kvar på stället men jag kände bara en av dem.
Saken var att jag skulle fått låna pengar till inträde av den som blev ut skickad.
Jag ville inte fråga den som var kvar, hade ett kort samtal med den personen och den lät oxå onykter så då kände jag att det inte var nån idé att fråga...
Det kanske hade glömts bort då jag kom dit till stället och det ville jag inte riskera.

Så gick och la mig.

För säkerhets skull så ringde jag personen som hade blivit ut skickad för att kolla om personen hade kommit hem ordentligt.

Då visade det sig att personen hade blivit utslängd från taxin!!

Satt på någon trottoarkant och visste inte var den var....

Det kändes ju mindre bra för mig så jag klädde på mig och åkte för att hämta personen.

Det visade sig att de hade kommit en bit och taxametern hade kommit upp i 500.-
Personen påpekade detta och ifrågasatte hur en så kort resa kunde kosta så mycket.
Taxi chauffören sa att det är dyrare på nyår varpå personen sa:
"Nä, det tänker jag inte betala, då vill jag att du släpper av mig här!"
Taxichaffören sa, "Nej det tänker jag inte göra."

Personen tog ner fönsterrutan och skrek, "Hjälp! Hjälp!" genom rutan och några människor runt omkring springer fram dit. Taxichauffören tar personens visa kort och kastar ut genom fönstret och personen kliver ur taxin i jakt på sitt kort.

Hittar det...sätter sig ner på trottoarkanten...och så ringer jag precis...

Det var mitt nyår 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar