fredag 20 januari 2012

Biten och haltande hund.... :(

Min lilla hund blev attackerad och biten!!!


Jag var ute och gick med honom, det var mörkt ute.
På håll ser jag hur en kvinna kommer med en mindre hund, en terrier av nåt slag, kanske en Jack russel. Jag ser hur hon möter en kille med en schäfer.


Jag tar in min hund till min sida då båda dessa andra hundar var lösa.
Då vi nästan ska passera killen med schäfern så upptäcker jag att både han och kvinnan är alkisar eller likn.


Helt plötsligt så börjar hundarna spinga fram mot min hund och mig.
Jag tänker mest på den stora hunden och tittar mest på den.
När de är framme så sätter jag fram handen och ropar "stanna", den stora hunden stannade men den lilla smet fram.


Tumult utbröt!
Jag vet inte riktigt vad som hände, helt plötsligt sitter jag på knä på marken, min hund skriker och skriker, den andra hunden har ett fast grepp om hans bakben.




Jag greppade över hundens nos och bände upp käkarna, till slut fick jag upp käkarna och då klipper den min hund igen! Jag lyckade bända upp käkarna igen och höll kvar mitt grepp runt munnen, samtidigt fick jag loss min hund och lyfte upp honom i min famn och sprang därifrån!!!
Min hund skrek och skrek!


Jag sprang och tänkte direkt på djuraffären som var i närheten.
Jag behövde få in hunden i ljus så jag kunde se om han var skadad.
Väl inne i djuraffären kom butiksinnehavaren snabbt fram till oss medans jag grät och berättade snabbt vad som hänt. Hon tittade igenom hunden och såg bitmärken här och där som blödde.


Jag ringde polisens tipstelefon (11414) och anmälde händelsen.


En person som var ute med sina hundar hörde allt skrik och kom in på djuraffären och frågade om vad som hade hänt. Den personen gick ut igen och kom tillbaka efter en stund och berättade vilken port kvinnan gick in. Då gav jag polisen den uppgiften också.


Butiksinnehavararen hittade ett sår som det kom mer blod i från och då jag såg det så tog jag hunden direkt och åkte till veterinären.


Där fick vi vänta en timme på vår tur och jag såg då att det hade slutat att blöda så oron la sig lite.
Hunden haltade dock hela tiden på ena tassen..... :(


De rakade rent kring såren och tvättade rent dem.
Som tur var så behövdes det inte sys eller sättas dräneringsrör.
Han fick också en spruta med smärtstillande.


Väl hemma så åt han som bara den och drack vatten som aldrig förr. :)
Så det är ju bra.
Dock så haltar han väldigt mycket.... :(


I morgon så hoppas jag på bättring.
Min lilla vovve....




Baklåret


Baktassen

Mellan trampdynorna lyckades en tand hugga

Frambenet som han haltar med






















2 kommentarer:

  1. Stackars liten! Hoppas att han mår bättre snart!!!

    SvaraRadera
  2. Lilla Lakrits hoppas du blir frisk snart!!! Varma kramar från Oss/ Liza, Mats, Wita ps har du hört något från polisen? De behöver ju bara traska in i rätt port och hämta tanten, hon ska i vart fall betala för Lakrits veterinärvård. witastaff.blogg.se

    SvaraRadera