lördag 14 januari 2012

Dax att jobba igen

Klockan är 06.00 och jag dricker mitt morgon kaffe.
Det är mörkt och tyst ute...


Jag ska jobba i dag på mitt extra jobb.


Jag bröt min sjukskrivning.


100% sjukskrivningen går ut på söndag sen fortsatte den en månad till med 50%.
När jag insåg det så kände jag direkt att jag inte ville längre.


Så jag bröt den. :)


Jag mår ju bra nu och känner mig stark.


Dock behövde jag verkligen den där månaden, den byggde upp mig.


Jobbet jag sökte häromdagen, som jag var på intervju hos, de ringde mig i går.
De hade ringt referenser och en av referenserna, på mitt extra jobb, hade sagt:


"Jag vet inte om ni vet det men Rebecca har ju varit borta en del på sistonde, hon har varit sjuk."


Så de ringde upp mig för att höra min version...


Jag berättade lite kort men sa också att jag vill inte klassas som en sjuk person.


Hon förstod sa hon och berättade att hon hade sagt till sin kollega att hon ville presentera mig för kunden. (kollegan har eg hand om det men är sjuk)
Så de ska ringa nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar