torsdag 12 januari 2012

Valet är ditt..

I dag så regnar det och är mulet.

Det är så många som säger:

"Gud vilket tråkigt väder..."

Det är inget tråkigt väder, det regnar, det är ETT väder.

Ta på dig ordentliga kläder och ändra din attityd.

När vi var små hade vi inga som helst negativa syner på saker.

När vi såg att det regnade så längtade vi ut för att hoppa i vattenpölar! :)

Jag var nyss ute med hunden.
Jag tog på mig ordentliga regnkläder och gick en vanlig promenad.

Jag tänkte på att det var härligt med detta väder för att det inte var så mycket folk ute, så jag kunde få njuta av naturen i fred, känna doften av regnet, titta på naturen och hur vattnet flöt fram i olika små bäckar längs trottoaren eller så var det stora pölar på gräsmattan.

Korsade en vattenpöl min väg... inte gick jag runt den...jag gick igenom den! :)

Så det mesta i livet handlar om din attityd till saker och ting, dina tankar.
Dina tankar kan du påverka och påverkar du dem till något positivt...
Ja då blir det väldigt mycket enklare i ditt liv.

Allt du har i ditt liv, det har du valt själv...
Alltså kan du välja själv hur du ska må, känna dig, omge dig med osv...

Valet är ditt... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar