fredag 6 januari 2012

Att röka gräs..

Jag fick reda på att några i min närhet röker gräs.


Jag tolererar verkligen inte droger.


För flera, flera år sedan så hade jag folk runt mig som använde droger.
Partydroger.
Vi brukade träffas hemma hos någon och sedan gå ut tillsammans.


De tog aldrig drogerna framför mig och de var aldrig personlighetsändrade av drogen.
De hade nervösa rörelser, tuggade med käken, (därav tuggade de ofta tuggummi så det inte skulle se konstigt ut) vidgade ögon/pupiller, pratade mycket, svettades mycket osv.


Men sedan kom en tid då jag kände att jag inte ville umgås med folk som håller på med droger. Det kändes obehagligt.
Jag blev stenhård ang det!


Så jag valde bort allt sådant i mitt liv.


Nu kom det igen...


Några röker gräs.


Det är en drog.


Många som håller på säger att gräs är lika farligt som alkohol, de säger också att gräs har en läkande effekt och därför bra för kroppen.


Jag har läst om det och träffat folk som har rökt i flera år och pratat med folk som har erfarenhet av folk som har rökt på i många, många år.
INGENTING tyder på att det är bra för kroppen eller att man blir speciellt smart av det.... De flesta vet att man förstör hjärnan och med tiden blir man dum.
Klart att de som är mitt uppe det, som röker på, säger att det är bra.
Det sa ju de som höll på med partydrogerna också.


Skitsamma, jag behöver inte föreläsa om det, har man lite intelligens så vet man att det inte är bra att röka på.


Så, jag vet inte riktigt hur jag ska göra...
Jag har haft dessa människor runt mig en tid.
Jag har trivts i deras sällskap.
Jag hade faktiskt högre tankar om dem, trodde att de visste bättre...


Hur ska jag göra... jag gillar verkligen inte droger.
De röker ju inte på i min närhet.
Men då jag träffar på dem någon kväll så finns ju risken att de har rökt på innan.


Då kommer jag att tänka på det hela tiden...
Att umgås med dem är ungefär som att säga att man blundar för problemet...
Samtidigt så har jag ju gillat att umgås med dem...
Fast det sjönk lite nu när jag fick veta detta...


Jag blir så arg också då jag hör dem säga att det inte är farligt, att de jämför med varandra, "ja men den har ju inte blivit konstig av det eller hur?"
Det är så naivt!
Det är så omoget att tro att det gynnar kroppen!


Men alla väljer ju hur de vill leva sina liv och vad de vill fylla sina liv med och hur de ska spendera sin ålderdom.....


Jag tror också på att om man gör saker som inte är bra för en...då tycker man inte om sig själv speciellt mycket.
Om man väljer att förstöra sig själv, då är man ju inte snäll mot sig själv...


Valet är mitt...ska jag omge mig med detta eller inte....

1 kommentar:

  1. Hmm, ja... Jag är ju oxå emot allt sånt, efter att själv ha testat/använt och omgett mig kring personer som använder/använt. Jag vill inte ha det i mitt liv, och ser precis som du, att det skadar kroppen och knoppen! Man är destruktiv om man använder droger, så är det. Punkt. Kram till lilla du! =)

    SvaraRadera