fredag 20 januari 2012

Good Flow!

På måndag så börjar jag jobba!

Det är ett vaktmästarjobb inom kontorsservice.
Jobbet är ca 2 och 1/2 dag, dock brukar det bli mer.
Sen när mannen som man jobbar med är ledig eller sjuk, då blir det heltid.

Jag har berättat för mitt extra jobb om det nya jobbet, tänkte om jag kunde fylla upp de andra dagarna.

Jag tror att det kommer att lösa sig, jag är inte orolig. :)

Det händer mig fortfarande positiva saker....
Som jag lägger märke till att de händer mig nu....
Även om det är "slump" eller "tur" eller annat så är det kul.

Först det här med att jag såg företagsbilarna och jobbet....
Innan hände det också små saker.

Helt plötsligt häromdagen fick jag en tanke, jag måste låna pengar av nån så jag kan köpa mig lite mat. (Det var ingen brådska just den dagen)
Jag har ju det mesta, men såsom vissa kylvaror behövs oftare.

Tanken kom från ingenstans, jag måste åka nu! kände jag.
Sen velade jag inte ang butik utan jag visste direkt.

På vägen dit så tänkte jag...varför skaffar jag mig inte en touchtelefon.
Jag har ju fortfarande min gamla knapptelefon...
Just det... jag var bunden till april med denna... suck....

När jag har handlat klart så gick jag förbi en mobilbutik som ligger vägg i vägg med livsmedelsbutiken, den inte var inte bunden till någon speciell operatör.

Det visar sig att det är mobilernas dag, just denna dag.. och har man skött sina betalningar genom åren så har man större möjligheter just denna dag att göra saker...

Så jag gick därifrån med en touchtelefon/smartphone!

I går hände det igen!

På vägen hem så var det en bilolycka, jag tog en smitväg.
Då jag kom till en liten gata så var det lång kö....
De som såg långa kön på E4 ville inte köra den så de skulle upp på den lilla smitvägen och jag skulle ju av från den in på en annan liten väg.

Jag tänkte att det skulle vara omöjligt för mig att korsa vägen eftersom de andra har företräde och det var ju en lång kö från E4.....

Jag tänkte också....Det borde komma en man och trycka på knappen vid övergångsstället så att det blir rött för dem andra, då kan jag passera utan problem.

Vad händer?

Då jag närmar mig korsningen så kommer det, just det, en man, inte en kvinna, inte ett barn, och trycker på knappen till övergångsstället!
Precis då jag kommer fram korsningen så slår det om till rött och jag kan passera!!

Saken  är att det väldigt, väldigt sällan går någon person på detta övergångsställe..... ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar