tisdag 10 januari 2012

Vilken resa jag har gett mig in på!

Då jag tog beslutet att lämna mitt ex så gick jag på medicinsk yoga.
Den fick mig att få tag i min själ, att lyssna till mitt inre.

Jag grät mycket...

Jag läste böcker om själen och just det...att lyssna inåt.

Jag tog hand om mig själv och då min sjukskrivning ändrades från 50% till 100% i en månad så kände jag att jag fick en till chans.

En chans till vad? Tänkte jag då...
Att ta hand om mig själv såklart!

Det gjorde jag i massor. :)

Jag låg i badet nästan varje kväll, stängde av ljudet på telefonen, läste mina böcker. :)

Jag insåg att jag har haft för lite självtilit i livet, att jag inte har vågat tro på mig själv, att inte vågat stå upp för mig själv. Att alltid kolla med omgivningen först...att inte lita till det jag känner innerst inne.

Och detta gör vi nästan alla mer eller mindre.
Vi säger ja fast vi egentligen vill säga nej.

Vem skadar vi i längden? Oss själva!

Jag har börjat stå upp för mig själv, massor, och det känns så annorlunda i kroppen!
Jag känner mig mycket starkare i både kropp och sinne.

Då vi satt några vänner en kväll så sa jag att jag har insett att jag måste ha mer tillit till mig själv.
Dagen efter, då jag var ute och körde bil, jag var ensam på vägen, då får jag helt plötsligt möte med en räv! Han springer upp på vägen, stannar, tittar på mig, för att sedan rusa vidare.

Dagen efter det så träffar jag vännerna igen, helt plötsligt plockar en av dem fram en bok och säger "Tänk på ett djur"
"Nä jag vill inte tänka på ett djur, jag har redan ett djur i huvudet, jag vill veta varför jag hade ett möte med en räv i går."

I boken stod det: "Räv betyder= ha självtilit, våga tro på dig själv."
Tårarna rann ned för mina kinder av glädje. :)

Jag har oxå kännt att detta med att inte ha något jobb och även ha en dålig ekonomi, det löser sig. Ha tillit till att saker och ting löser sig. :)

Så vad händer?

Jag fick 100 kr av en vän, 200 kr av en annan, en annan vän kom över med två papperspåsar med mat som hon hade varit och handlat åt mig.
Allt detta även då jag inte har bett om det!
De vet om min situation men det är inget jag har sagt flera ggr.
Jag har nämt det en gång, min situation.

(Hon hade även tänkt på hunden, han fick hundkex!)

I dag då jag fick matpåsarna, sa hon till mig, "Du är SÅ värd det."

Ja, jag är värd att må bra! Jag är värd att älskas! Jag är värd så mycket gott i livet!  :)

Jag har också, två dagar denna vecka tänkt och sagt, "det är jätte gott med soltorkade tomater i denna creme fraiche röra, synd att jag inte har köpt det."

Vad var det i en av påsarna? Soltorkade tomater :)

Ang jobb...

Jag var ute och körde, massor med bilar runt mig.
Helt plötsligt så fastnar blicken på en bil med ett företagsnamn på sig.

Inte mer med det..

Några dagar senare så sitter jag i min bil igen och det är massa bilar runt mig, vad händer? Jo, en likadan bil dyker upp med samma företagsnamn som jag såg häromdagen.

Undra vad det försöker säga mig...Kanske har de nåt jobb på gång?
Så i går var jag inne och kollade jobb...då dyker det upp en annons som jag gillar och avsändaren är...
Samma företag som bilarna jag såg!! :)

Jag sökte det jobbet och sa till folk i min närhet, "Jag kommer snart att gå på intervju."
Mycket riktigt. :) De ringde mig i dag och jag ska på intervju i morgon! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar