torsdag 26 januari 2012

Flyt och sammanträffande

I morse så tänkte jag, då jag körde bil till jobbet.
"Det finns en p-plats ledig till mig precis utanför entrén."

Vart fanns det en plats? Jo utanför entrén. :)
Saken är den att gatan är lång och det var fullt med bilar på den, utan just där vid entrén.

Jag satt i bilen med kollegan som ska sluta jobbet i morgon.
Jag sa, "Jag har varit sugen på semlor i någa dar nu, det är ju så gott!"

Vad händer?

Jo, Min andre kollega säger senare under dagen, som inte var med i bilen.
Han har alltså inte hört mitt prat om semlor.

"Det blir semlor i morgon till avtackningsfikat." säger han :)

Jag jobbar nu på en stadsdelsförvaltning.

Samma stadsdelsförvaltningen jobbade jag inom när jag arbetade som fritidsledare...
Skumt att det blev just den.

De människor jag sammarbetade med då, personalen på detta jobb vet mycket väl vilka de är, just eftersom de sammarbetar med dem. Lustigt att prata med okända människor, personalen, om andra människor man har jobbat med förut.

I dag så slog det mig att det är ju den stadsdelsförvaltning som jag hade kontakt med då jag flyttade till min pappa när mamma dog... Där jag jobbar nu....undra om de socialsekreterare jobbar kvar som jag träffade för ca 18 år sedan??

Jag luskade fram att en av dem jobbade kvar!
Visserligen var inte hon den som var med mig mest, men det var kul att se henne och gå in och hejja efter alla dessa år. :)

Det visade sig också att ett företag som jag arbetade för förut, ett fastighetsföretag, är de som hyr ut hela fastigheten till stadsdelskontoret.

Alltså.... fritidsledar jobbet och det fastighetsföretaget, de har jag trivts bäst på i livet.

Nu befinner jag mig på ett nytt arbete med delar av dessa två "gamla" jobb. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar