lördag 24 september 2011

Sjukdagarna

I dag lät jag mig själv ligga kvar i sängen en stund efter att jag vaknat.
Jag brukar alltid gå upp direkt och tänka på mitt nästa steg inför dagen.

Nu tar jag sjukdomen på allvar och bryr mig om mig själv, så jag har börjat tvinga mig själv att ligga kvar och sträcka på mig och känna mig avslappnad.

När jag sen duschade så satt jag säkert 30 min under det rinnande vattnet.
Skönt! :)

Jag åkte i väg och lämnade en mobil till låns till min vän, hennes är trasig.
Jag tänkte som vanligt att lite luft kan göra mig gott.

Efter en stund ringde telefonen. Det var min vän som jag nyss hade träffat.

"Jag tycker att du ska åka hem på en gång! Jag blir ju orolig, det syns på hela dig att du inte mår bra!"

Jag var tvungen att ta kort på mig själv....
Nä...jag är nog inte speciellt snygg just nu :)


Det får återigen bli soffan.


I går var jag och hunden ute i solen. Vi gick en liten längre promenad, jag lovar! Det gick sakta och jag vilade på en bänk i solen. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar