tisdag 20 september 2011

Familjerådgivningen

Jag bestämde mig för att avboka samtalsterapin och åka med hunden till veterinären.
Då vi hade varit ute en liten stund så verkade han bättre.

Då vi kom in igen så var han precis som vanligt.
??

Så jag och min sambo åkte i allafall till familjerådgivningen.

Nervös som bara den var jag, inte för mig själv, har ju gjort detta förut i livet, jag var mer nervös på hur min sambo skulle ta det.

På vägen dit sa han att det kändes fånigt att gå och prata.
Jag kände lite samma sak, tror att det bara är rädsla för det man inte känner till.

Väl där inne så flöt det på bra.
Förvånansvärt bra!?

Min sambo pratade på massor och då terapeupten frågade om vi ville ses igen så sa min sambo,
"Ja absolut!"

Han hade gillat det. :)

Efter samtalet så var han väldigt kärleksfull och tyckte att vi skulle gå och äta lunch i hop på söder ist för att åka hem direkt. Mycket bra resultat av det hela! :)

Hunden var på väldigt bra humör då vi kom hem och jag tog honom på en extra liten runda förbi djuraffären.
(Dock i väldigt långsamt tempo...sjukdomen hos mig gör sig påmind...)
Han fick en aktiveringsleksak att ha hemma.

En platta med små "lock". Man gömmer godis under vissa och hunden måste skrapa med tassen eller nosen för att locket ska flytta på sig och godisen ska titta fram.



Han löste det på en minut........ :)
Men...det var nedsatt pris på dem och han tycker säkert det är en kul grej att göra i bland. :)

Nu ska jag VILA och sen ska jag se om jag orkar åka till kören.
Det vore ju bra för själen men vi får se om kroppen orkar. :)

I morgon ska jag på jobbintervju...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar