måndag 26 september 2011

Min resa!

Det började med att jag köpte boken "Drömliv" av Kajsa Ingemarsson & Karin Nordlander.
Den lärde mig om själen.

Jag har haft svårt på senare år att föreställa mig att vi har en själ.
Jag har velat köra på med mitt förnuft och inte lyssnat så mycket på vad min kropp faktiskt försökt att säga mig.

Då jag läste boken så tänkte jag ge det en ärlig chans, på riktigt. Som boken oxå heter.
"Drömliv, på riktigt"

Jag läste den saaakta och det tog mig längre tid än vanligt att läsa igenom en sida, jag ville verkligen förstå. Sakta började jag att känna mig glad då jag läste den.
Det var som att den var skriven helt och hållet till mig. Läskigt och samtidigt underbart.

Boken gav mig en spark i baken om att säga upp mig.

Det handlar om att lita till sig själv, till själen och att följa sin känsla.
Även om det är skrämmande och folk runt omkring en säger att man är ansvarslös eller våghalsig, känns det rätt i kroppen, då ska man göra det. Jag gjorde det, det var skrämmande men jag ville!
Innerst inne kändes det harmoniskt ang detta beslut.

Sen kom sjukdomen med all kraft.
Enligt boken så försöker själen tala om för en att stanna upp, att något är fel. Kör man bara vidare, utan att lyssna på själen, ja...då drabbas man av sjukdomar. I bland kan det vara en enkel förkylning och i bland, om det går för långt....då drabbas man av allvarligare och kroniska sjukdomar.

Dåliga saker i ens liv lagras i ens celler.
Därav sjukdomar mm.

Det är bara att titta på "The Secret" i den säger de att om man bryter ned kroppen så är det dna, sen celler  (kanske omvänd ordning men i allfall) och sen energi.
Även i dessa andra två böcker så står det så. Även i en bok från Kaj Pollak, "Att välja glädje", där står det också!

Det är själens sätt att säga "STOPP!! Du måste lyssna nu!"

En dag så tittade jag genom min samling av böcker på jakt efter något nytt att läsa.
Jag hittade genast en bok som talade direkt till mig.
Jag hade köpt den men jag hade inte läst den konstigt nog.

Den heter "Resan" av Brandon Bays. En verklig historia.
Den handlar om en kvinnna som får en jätte stor tumör i magen.
Läkare säger att hon måste operera bort den, men hon är fast besluten om att ta hand om sig själv först.
Hon går på massage av olika slag, yoga, ordnar sin kost, letar upp lugn och harmoni i sitt liv osv.
Det visar sig att tumören faktiskt krymper.

Dessa båda böcker handlar om att man ska ta hand om sig själv och verkligen göra sådant som känns bra för en.

Jag har genom dessa böcker och min sjukdom, insett mitt egenvärde, hur viktigt det är.
Genom åren har jag bortsett från mig själv, alltid funnits där för andra, aldrig lyssnat på vad jag själv vill utan jag har lyssnat väldigt mycket utåt.

Alltså, insett att jag har lyssnat mycket utåt när jag egentligen har haft svaren inom mig hela tiden. :)

Så!

Jag vände mig till en tjej som jag känner som håller på med olika sorters yoga.
Jag bad verkligen om hjälp, vilket man oxå måste göra för att detta ska funka.

Det visade sig att hon ska börja med medicinsk yoga.
Vad hände?
Jo, jag får gå den kostnadsfritt. :)

Jag gick också förbi ett massageställen där jag bor.
(som jag har tittat på varje gång som jag har åkt förbi och tänkt på att jag borde gå in...)
Hon ska både ge mig klassisk massage och Kinesiologi.
Vad hände?
Jo, jag fick det till halva priset!

När man börjar välja rätt, det kroppen och själen vill ha, så kommer man att få saker i livet.

Ofta får man tecken, jag tex har haft yoga folk i mitt liv i flera år.
De har nämt det för mig och frågat om jag inte ska gå.
Jag har sagt nej....
Men det har funnits en orsak till att det har funnits så nära mig hela tiden.
Bara jag som inte har förstått det.

Det finns många tecken där ute, det gäller bara att se dem.

Även negativa, som jag skrev om tidigare.
Tackar du ja till att fika med någon, gå på en fest eller vad det nu må vara, fast du egenligen inte vill. Ja, då kommer tunnelbanan att vara sen, din hårfön går sönder, kör du bil så möts du av ständiga rödljus osv.  Om du inte väljer det som känns rätt, att säga nej i detta fall, så kommer yttre faktorer att göra sin röst hörd, eftersom du inte lyssnar på ditt inre.

Kanske tycker många att detta är humbug.
Det funkar för mig!
Jag blir lyckligare och ser verkligen resultat!

Så detta blir min resa! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar