onsdag 7 september 2011

Obeviljad ledighet

Maj
Ledig: 1 dag, prover på sjukhuset
Ledig: 1 dag, sjuk


Juli
Ledig: 0


Augusti
Ledig: 1 vecka pga att hunden blev dålig
Ledig: 1 dag, återbesök hos veterinären
Ledig: 2 dagar, sjuk

September
Ledig: 1 dag, in på sjukhuset och sövas

Nu ska jag "utredas" på vårdcentralen för att jag inte kan sova på nätterna.

Jag fick en läkartid som jag var tvungen att boka om eftersom mitt bemanningsföretag inte hade någon att sätta in den dagen.

(Det finns en person som kan lösa av mig kl 15.00 på dagarna.
Det skulle innebära att jag bara var ledig 2 timmar.)

Nu frågade jag mitt bemanningsföretag om jag kunde boka en ny tid hos läkaren nu eller om de vill att jag tar det i oktober ( då min anställning avslutas)

De svarade:

"Ja, prova gärna med tid i oktober. Just nu ger vi så lite ledighet det bara går."

Visst, jag kanske har varit borta mycket men allt rår jag faktiskt inte för!

Jag blev lite sur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar