måndag 19 september 2011

Vila eller inte...

Känner mig rätt tom....
Inga speciella känslor eller tankar....
Jo, lite irritation sen några dagar tillbaka.
Varför vet jag inte.

Jag är nog rätt dålig, klarar ju inte ens att gå hemifrån.
Börjar alltid må dåligt då jag gör det. Svettas, fryser, darrig, svag.

Annars hemma så känner jag mig lite svag och får ont i magen till och från.

I går var vi en sväng hos en vän och det dröjde inte länge förrän jag började att må dåligt.
I bilen så längtade jag hem så innerligt och la mig direkt under filt när jag kom hem.

Det komiska i det hela är att jag inte kan få slappna av helt och vara sjuk.
Min hund hade ju fått någon klåda vid ögonen, troligtsvis av pencilin kuren.

Så jag var där för ett par dagar sedan, hos veterinären, för att få en kortison salva för att stryka på ovanför hans ögon. Sen i går var det dax igen...

Han åt gräs ute och började sen att harkla sig.
Jag trodde att han tillfälligt hade satt i halsen men det fortsatte.
Även i natt vaknade jag av att han höll på.

Så... jag släpade mig till veterinären med hunden.
Hon upptäckte ett sår långt ned på hans tunga.

Så frågan är om han har svalt något vasst.

Jag skulle avvakta och ge honom mjuk mat.

Ingen vila, ingen ro....

Pust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar