torsdag 22 september 2011

Förlängd vila

Läkaren ringde i dag.

Hon ville veta hur jag mådde.
Darrig, svag, svettas, fryser, hårda hjärtslag, matt, orkar inte gå upp för en trappa osv.
Bara att gå ner till affären i dag var ansträngande. :)
Jag svettades och gick jätte sakta.
Ovant som fasiken att vara såhär, men humöret är glatt ändå!



"Det är ju för att du har en så hög dos kortison och för att du är väldigt sjuk. Jag förlänger sjukskrivningen 1 eller 2 veckor till och sen sjukskriver jag dig 50 % i nån vecka efter det.
Det är jätte viktigt att du tar det på allvar att du vilar ordentligt."

Jag fick absolut inte gå tillbaka till mitt extra jobb förrän i slutet på oktober.
Får inte anstränga mig fysiskt alls.
Då jag var nere i 3 tabletter var det ok, nu har jag precis gått ner till 7 st om dan.

Jag blev paff men kände ändå en enorm lättnad. :)

Det börjar sjunka in nu, att jag är sjuk och att jag måste vila.
Det känns helt ok att ta hand om sig själv.
Det finns ju bara en Rebecca av mig och henne måste jag vara rädd om! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar