lördag 26 september 2015

Jag är så tacksam över jobbet.

För tre dagar sedan var jag på en "intervju" hos elfirman.

Han hade ju redan sagt att han ville anställa mig, så vi satt och pratade om jobbsaker.

Visst han ville väl kolla grejer med mig också, även om han hade bestämt sig.

Vi pratade väldigt lite om vad jag hade gjort förut.

En hel del om jobbet, vilka aktiviteter de gör utanför jobbet, hur många de är där, osv.

Han sa också att jag skulle hamna på servicesidan, vilket jag vill.
Men att jag måste gå på entreprenad också.

Alltså byggen.

På byggen så är det tex nybyggda hus och elektrikerna där som gör allt från grunden.

Man jobbar fasta tider, äter fasta tider och kan göra samma sak på jobbet, varje dag, i flera månader.

På servicesidan så är det mer fritt och inte så monotont.

Jag sa till honom att jag är tacksam vad jag än får göra.

Han tog mina kläd och skostorlek.

Han sa också att han verkligen tror på mig, det känns bra hos honom och han vill ge mig denna chans.

På onsdag ska jag dit och skriva papper och måndagen den 5 oktober så börjar jag.

I går på morgonen så kände jag att jag ville gråta.

Inte för att jag var ledsen utan för att jag kände mig så lättad.

Det känns som att jag har kämpat så mycket, med olika saker, och att få ett heltidsjobb med en ordentlig lön.... Jag är så tacksam, jag är så lätt om hjärtat nu.

Tack! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar