söndag 6 september 2015

Gårdagens naturbesök

I dag vaknade jag och hörde regnet smattra mot rutan.
Det var mysigt.

Jag låg kvar i sängen en stund och sträckte på mig.
Hunden kom upp och gosade och jag drog upp rullgardinen för att kunna titta ut där jag låg.



Många gillar inte regn och mörker.
Jag tycker att det är mysigt.

Man tar på sig mysiga varma kläder.
Man kan tända sina mysiga lampor eller/och ljus.

Man kan gå runt och skrota hemma, pyssla lite.

Det blir mysigt helt enkelt. :)

I går var jag, hunden och en vän i ett naturreservat.

Det var jätte härligt att vara där och jag var verkligen på min rätta plats.

Tystnaden, lugnet, naturens egna värld...... :)

Jag höll på att kliva på en orm också.

Vi visste inte riktigt säkert vad det var, då jag kom hem så konstaterades det att det var en huggorm.

Tur att hunden bara gick förbi den och inte klev på den.

Efter den härliga naturupplevelsen så var jag och handlade lite mat.
Jag unnade mig en härlig laxbit. :)


 
 
 
Jag gjorde en sallad med mozzarellaost. Crème fraiche med vitlök och örter, många av dem har jag själv torkat.
 
Underbart gott!
 
Efterrätt, bär med grädde såklart! Äter det nästan varje dag. ;)

 
 
 Hunden var ganska trött på kvällen efter dagens utflykt.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar