söndag 27 september 2015

Det finns en mening

Jag tror ju på att allt händer av en orsak.

Att det finns en mening med allt.

Att jag började på det där företaget som vaktmästare, har fått mig att undra vad meningen var.

Jag trodde en bra stund att meningen var för en annan.

I somras så var jag en inserationskälla till en som jobbar där.

Den personen frågade hur jag hade lyckats genom livet.
Hur jag kunde vara så positiv trots allt tråkigt som hänt mig genom åren.

Så vi hade långa pratstunder på rasterna om det.
Hur jag hittade vägar genom medicinsk yoga, böcker, affirmationer, osv.

Jag trodde att det var det som var meningen, att jag skulle dyka upp där och ge denna person inspiration och en hjälpande hand.

Kanske var det så, men jag vet nu säkert att meningen med att jag började jobba där, var för att jag skulle springa på rätt person på det där elföretaget som ville ge mig jobb. :)

Redan då jag sökte första gången hos dem så kände jag att jag ville dit.
Det hade en bekant känsla.

Sen mötte jag en kvinna på en fest i början av året.

Hon sa till mig spontant, att jag kommer att möta min man då jag börjar jobba med el.

Vi får väl se. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar