söndag 20 september 2015

"Äter du ordentligt?"

När jag fick synbortfall och de fick veta om det på jobbet, ja då började de att spekulera. :)

När jag kom dit så frågade två stycken, vid olika tillfällen, i fall jag åt ordentligt.

"Får du i dig mat ordentligt? Dricker du ordentligt, det här är ju ett väldigt tungt jobb."

Jag skrattade lite....

Det är inte första gången som folk säger så i mitt liv.

Jag är smal, och har alltid varit det, alltid.

Jag äter mycket, eller normalt, inte vet jag vilket av dem två det är, men jag äter.

Folk har dessutom sagt till mig att jag äter stora portioner.

Sen äter jag mer på kvällarna än vad jag har med mig till lunch i matlåda.

Till lunch blir det inte riktigt så mycket jobb, det blir rester.

Häromdagen var jag så trött efter jobbet.

Jag hade matrester hemma och då blev det ingen matlåda till dagen efter.

Så jag tänkte att jag tar med en tonfiskburk och köper sallad på jobbet.

När jag ställde fram tallriken på bordet på jobbet, så sa en:

"Men blir du mätt på det där då?"

Hahaha, ja... de är allt lite oroliga.

Jag var ju bara tvungen att ta en bild.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar