lördag 12 september 2015

Det blev en konstig kväll

I går var en konstig kväll....

En tjejkompis och hennes kompis skulle gå ut och frågade om jag skulle med.

Jag bjöd med en kompis till mig och hon var med två vänner till sig.

Först så tänkte jag att jag ville vara där innan 22 för att det var då gratis inträde.

Jag vet inte vad jag gjorde men jag hann inte till 22....

Jag skulle åka och hämta 3 tjejer, men jag hittade inte gatan direkt...

På väg till nattklubben så mådde den ena tjejen inte så bra.
Hon bad om ursäkt till mig och sa att hon inte går ut så ofta.

När vi kom fram så gick hon ut och satte sig på trottoarkanten.

Så det blev väl för mycket innanför västen, som man säger. :)

Vi stod med henne en stund.

Min kompis frågade mig om vi skulle gå någon annanstans.
Kanske till vårat stammishak.

Tanken lockade lite, men jag hade inte varit på denna nattklubb på ett tag, och vi var ju ändå där då.

Till slut så gick jag och min kompis till nattklubben och de andra två tjejerna åkte hem.

Väl där så var det väldigt lite folk.

En annan kompis ringde min kompis och hon ville möta upp oss.
Men hon ville inte komma till denna nattklubb, då den låg utanför stan.
Förstod henne, det var ju inte runt hörnan direkt.

Jag fick frågan om vi skulle åka till stammishaket istället.

Då hade vi varit på nattklubben kanske i 30 minuter.

Jag sa, senare, då jag hade betalat inträde och ville vänta lite till.

Men det blev inget senare, då kompisen slutade att höra av sig.
Hon ville väl inte vänta antog jag.
Förstår det.

Jag och min kompis stod och dansade och då dök min andra kompis upp med två kompisar.

Det började att strömma in mer folk men ändå inte jätte mycket.

De som var där var väldigt unga....

Efter ett tag så kom det fram en kille.
Han var trevlig och han och hans kompis stod med oss större delen av kvällen.

Vi pratade om något och han "skämtade" och sa: "Ska du hem till mig?"

Jag stannade upp och tittade på honom...

Har han varit bredvid mig länge, dansat och pratat, bara för att han vill ha ett onenightstand?
Många killar brukar få det överstökat ganska snabbt, tala om att de bara är ute efter en sak.

Det brukar märkas ganska snabbt också, att de bara vill en sak.
På deras sätt eller hur de pratar.
Men inte på denna kille.

Jag sa till honom att jag inte fungerar så, att jag inte gör sånt.

Han sa då att han inte är någon dålig människa för det.

"Nej det sa jag inte, men då borde du gå och leta efter någon annan tjej."

Så han gick.

Han hade slösat några timmar. :)

Min kompis kände sig trött och ville åka hem.
Så hon åkte.

Jag var kvar med den andra kompisen och hennes två vänner.
De flängde runt rätt mycket så vi var inte med varandra speciellt mycket.

Jag hade väl inte så jätte kul men jag drog ut på det ändå.

Det var en konstig känsla och hela kvällen hade varit skum.

Sen ca tjugo minuter innan de stängde så åkte jag hem.

En tanke som slog mig då var: vi borde ha åkt till stammishaket direkt istället. Hade varit ett säkert kort.

Jag somnade klockan 04 och väcktes av grannar klockan 09.
Jag försökte att somna om men det gick sådär....

Så man mår som man förtjänar i dag. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar