tisdag 1 september 2015

Magnetröntgen av hjärnan

I dag ska jag magnetröntga huvudet.

Lång historia....... :)

Jag tror jag skrev om det förut.

Jag röntgade huvudet 2012 tror jag.
För att jag hade migrän på natten i bland.

De ville kolla, så jag gjorde en skiktröntgen.

Jag var hos en läkare för några månader sen ang. nåt, vad det nu var, så av en slump så läste han upp röntgen svaret från hjärnröntgen.

Där stod det att jag hade en liten lillhjärna på ena sidan, det visste jag, sen stod det att det kan vara medfött, blivit så genom en skada eller en blödning.

Jag blev paff.

Vad jag mindes så blev det avfärdat som att jag kunde vara född så.

Jag sa till läkaren att eftersom jag har haft kraftig huvudvärk sen 20 års åldern, ätit hormon p-piller i många år och har en tarmsjukdom, så vill jag veta mer.

(fick ju höra från en gyn att man absolut inte ska äta hormon p-piller om man har denna sjukdom)

Han förstod mig och skickade en remiss till en neurolog.

Jag träffade neurologen och vi pratade också mycket om min migrän.

Det var intressant att få veta mycket om hjärnan som inte en vanlig läkare kan något om.

Han bestämde att jag skulle skickas på en magnetröntgen, där ser de mer.

Så det är det jag ska göra i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar