lördag 28 februari 2015

Ensam på krogen

I går var jag ute på krogen själv.

Det finns ett ställe som bara har sin verksamhet på fredagar och mellan 18-22.
Kallad, After work.

Jag har varit där en gång tidigare, men har velat gå dit flera ggr efter det.

Det har varit svårt att få med någon dit.
Det är ju inte så många singlar kvar i min ålder.

Men jag kände starkt, för en vecka sen, att jag ska fan gå dit själv på fredag! :)

Sagt och gjort, jag åkte dit själv.

Det var kul, det var jätte mycket folk och man hade knappt plats att röra sig.

Jag ställde mig lite på en upphöjd plats så att jag såg ut över hela dansgolvet.
Folk runt mig dansade också.

Bredvid mig stod det en man.

Jag vet inte hans ålder...kanske 50 eller lite mer.

Han började prata med mig:

"Du är snyggast på hela stället."

Jag tackade.

"Är inte du lite för ung att vara här?"

Jag: "Hur gammal tror du att jag är?"

Han: "Ja, typ 30 år?"

Jag: "Lägg på 10 år."

Han: "Va?! Då ser du ännu bättre ut!"

Jag tackade och fortsatte att smådansa och titta ut över allt folk.

Han började att prata med mig igen.

Han: "En dans eller att jag bjuder på lunch?"

Jag log och skakade på huvudet.

Han var inte alls något som intresserade mig.

Han: "En dans eller en lunch? En dans eller en lunch? En dans eller en lunch?"

Jag stannade upp och tittade på honom.....

Han: "Ok, jag ska sluta."

Jag fortsatte att titta ut över folk, det var en glad stämning.

Det var några som jag fick ögonkontakt med men jag la märke till speciellt två stycken.

En kille såg stilig ut, vanlig, sofistikerad kille.

Sen såg jag en kille som var snygg, skjortan lite uppknäppt, stylad i håret, ja, han var väl medveten om sitt utseende.
En cool kille.

Den fösta killen försvann.

Den andra killen cirkulerade i mitt blickfång till och från.
Han kollade mot mig, höll fast blicken.

Jo, han såg helt ok ut men jag tvekade pga. hans stil....

Tänkte att killar som han inte känns så seriösa och sådana som han ska jag hålla mig i från.
Ja, döma ska man inte...men ni kanske förstår vad jag menar.

Så jag tittade inte tillbaka med fast blick utan blicken vandrade och stannade på honom i bland.

Helt plötsligt ser jag, långt bort, hur den första killen står och tittar på mig.

Det var en bit bort och jag var lite osäker på om han inte bara tittade åt mitt håll, nej han tittade på mig.

Han släppte inte blicken, hela tiden stod han och tittade.

Jag tittade åt ett annat håll och såg hur den stylade killen nu stod några meter från mig.
Han stod stilla och hade fixerat blicken på mig, som att han bara väntade på att komma fram till mig vilken sekund som helst.

Samma sekund, utan att jag hade sett det, så dök den första killen upp bredvid mig och började dansa.

Han log och sa: "Är det ok om jag stör dig?"

Jag log tillbaka och sa: "Ja, visst."

Jag tittade tillbaka mot dansgolvet och den stylade killen var borta.

Vi dansade lite sen tog vi en paus.
Han tog med mig till sina vänner.

Han var där med 2 kusiner och några till.
Han presenterade mig och jag var med dem resten av kvällen.

Han frågade om han fick ringa mig.

Han var en gentleman och gjorde inga som helst närmanden under kvällen. ;)

Det som var lite lustigt var att han inte var 30 år eller yngre som de flesta är som kommer fram till mig ute på krogen.

Jag trodde att han var ca 35 år men han var 48 år.

Han fick mitt nummer och skickade sen ett sms en stund efter att vi hade skiljts åt.

"Hej Rebecca!
Tack för sällskapet.
Sköt om dig."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar