måndag 23 februari 2015

Killen I, del 5. "Inte redo för en relation."

Jag såg att han var inne på dejtappen två ggr till, i går kväll.

Även efter att vi hade pratat om det.

Så jag skickade ett mess.

Jag:

"Tydligen så känns det inte hundra med mig, för dig.
Du är på dejtappen, (efter vår dejt i fredags och nu i kväll, bland annat.) så det säger rätt mycket.

Jag trodde faktiskt att jag var tillräckligt intressant för dig, eftersom du visade så stort intresse, speciellt de första dagarna.
Sen började sms och samtal att avta.

Tråkigt tycker jag...
Jag fastnade verkligen för dig.
Men sånt är livet.
Hoppas att du hittar kvinnan som får dig att få fjärilar i magen.
Kvinnan som känns så speciell så att du inte bryr dig om dejtingsidor.
Tråkigt att det inte var jag...."

Han:

"Ok...
Att jag går in på dejtingappen, innebär inte att jag pratar med andra där för att dejta.
Eftersom att du vet att jag var där, var du också där.
Jag har varit upptagen hela helgen, träffat dig och gjort en massa andra saker.
Det innebär att jag inte skriver till folk hela tiden.

Du är en underbar kvinna med alla dina sidor, inte lik många där ute.

Men jag började fundera lite på om jag verkligen var redo för en relation.
Det kändes inte riktigt så.

Vill inte ge dig falska förhoppningar så lyssnade på mig själv lite nu i helgen.
God natt och ha det bäst!

För det första, när en kille dejtar mig och är så på som han var, då tycker inte jag att man är på en dejtsida samtidigt.

Det spelar ingen roll om det är "tidsfördriv" eller vad det nu beror på.
Man kan fördriva tiden på annat.

Jag tar det som att personen inte är hundra procent intresserad av den han/hon dejtar.
Hade, han/hon varit det, då hade de INTE velat gå ut på någon dejtsida och kollat på andra.

Men i sitt svar så hade han klämt in raderna: "Jag började fundera på om jag verkligen var redo för en relation."

Det säger allt.

Han messade till mig, förut, att han undrar när han ska få en familj.
Och nu säger han att han inte är redo för en relation.

Visst kan man känna att man inte är redo för en relation, men det är inte så ofta.
Jag menar, de personer som inte känner sig redo, de går inte ut på en dejtingsida....

Det handlar ofta om att man inte är "redo" för en relation med just DEN personen man säger det till.

Det lustiga är att han och jag pratade om just det och han höll med om att det var så. ;)

Eller så var han bara ute efter lite roligt.
Men det får man inte hos mig.

Ja, ja livet går vidare.

Det finns fler fiskar i sjön.

Han tyckte ju att jag var en "underbar kvinna och inte lik många där ute", det är underbart att höra det. :)

Nu ska jag träffa mannen som tycker så, men som också bara ser mig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar