onsdag 25 februari 2015

Överraskning....

I går jobbade jag extra.

Jag fick springa ut ett par ggr för att betala parkering.

Jag hade fått ett par hundra av en kompis för att handla mat, nu hade jag 30 kr kvar.

24 kr la jag på parkering, trodde att jag skulle hinna klart tills dess.
Nä, så jag gick ut igen och betalade det sista jag hade, 7 kr.

Sen var jag tvungen att betala mer, för jag var inte riktigt klar med jobbet.
Jag kollade i bilen och där hade jag 7 kr till.

Det var allt. Sen var det helt tomt både på kontot och i kontanter...

Jag hann nästan, var klar när det hade gått 3 min över parkeringstiden. :)

Jag får ju tillbaka pengarna av mitt extrajobb, men jag får ju inte dem nu.

I dag då jag öppnade min bank för att kolla om jag hade fått lön så fick jag en klump av gråt i halsen....

Jag trodde ju att jag skulle få ca 8000 kr av jobbet och sen ca.900 kr av extrajobbet.

Det skulle INTE räcka till räkningarna.

Fick räkningarna till att bli ca 10.500 kr.

Jag kollade, japp de 950 kr var där och....... 10.000 kr från andra jobbet.

10.000 kr?????

Jag blev sååååå glad!!!

Då räckte det till mina räkningar!!!

Så jävla skönt!!

En stor sten föll från mina axlar! :)

A-kassan skulle ta beslut i dagarna, om jag får resterande av dem.

(Jo, jag är ju fortfarande anställd av ett bemanningsföretag, de har inget uppdrag, får garantilön för det jag jobbet jag gjorde sist, det var bara deltid. A-kassan kanske ger mig resterande så att det blir heltid.)

Min ena kompis bjuder mig på bio i dag.
Hon hade två gratisbiljetter och lät mig välja film. :)

Jag är också kvitt skovet. :) (Utan extra medicin.)
Inte hundra, hundra men jag är väldigt bra i tarmen.

Har varit strikt med kosten i 3 veckor, det lönar sig. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar