måndag 2 februari 2015

Mitt ex ringde för att kolla läget

I dag vaknade jag till ett vinterland.

Fördelen med detta väder, är att det är bättre än det som varit i två dar.
Slask....

Men visst vill vi alla ha vår och framförallt sol!

I går kväll så ringde min telefon.
Jag trodde att jag såg fel först.

Det var mitt ex.

Han ringde från sitt hemland, Libyen.

Han ville bara kolla läget med mig, hunden, mina pappor, mina vänner och även mina grannar.
(Som han hade lärt känna lite)

Han hade nu fixat sin iphone, så nu har han tex, skype och messade mig där efter samtalet.

Han verkade inte göra något speciellt om dagarna.
Vara med vänner, vända på dygnet, men de har ju pengar.

Han sa att det fortfarande är oroligt där i hans land, så mycket håller stängt.

Det är ju en fördel då att hans familj har pengar.
Vad skulle man annars göra om dagarna....

Han är på stranden, åker jetski, eller i stan med kompisar. osv.

Vad jag tyckte om att han ringde?

Jag vet inte....
Förra gången kändes det mer som att jag inte brydde mig.

Nu brydde jag mig lite mer....

Som att jag inte vill prata med honom nåt mer.
Som att det blev lite känsligt att han ringde.

Jag saknar nog inte honom så....
Jag kanske saknar det vi hade innan allt strul.
För att jag saknar det överlag, att dela sin vardag med någon.

Äh, jag vet inte....
Jag saknar det ju inte alls som förut.
Jag tänker knappt på det.
Att träffa någon alltså.

Men visst, han påminde om det, och en av mina vänner har precis träffat någon.
Hon berättar saker som jag inte har tänkt på länge.

Hur det är att vara nykär.

Ja, ja, jag mår bra i vilket fall som helst. :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar