onsdag 11 februari 2015

A-kassa, killen C, hälsan

I dag då jag vaknade vid 07 så kände jag mig jätte dålig.
 
Kändes som jag hade sovit en timme och hade feber.
Avbokade läkartiden på sjukhuset och sov vidare.
 
Jag var inte så bra i tarmen vilket gjorde mig irriterad.
 
Så trött på detta!
 
Därför kände jag att nu jäklar måste jag meditera!
Hitta ett lugn i sig.

Så jag körde meditation på Youtube.
Finns massor att välja.
 
Efter det kändes det bättre.
Jag tänkte på min situation och mitt mående.
 
Jag kan ju inte gå omkring och känna mig lite halvlåg.
Det är ju bara jag som kan vända det.

Visst, ekonomin, kärlek, jobb, hälsa, osv....
Men det ordnar sig!
 
Så mitt humör blev mycket bättre! :)
 
Jag satte mig och kollade jobb, jag sökte faktiskt två stycken som inte är elektriker.
Vad ska jag göra då?
 
Jag har pluggat, det har kostat pengar, jag vill jobba med det, men jag får inget sånt just nu.
Så jag sökte två andra jobb i dag.
 
Sen ringde jag och "skällde, grät" på visma i dag.
 
De har lovat mig ett arbetsgivarintyg sen december.

När jag fick det till slut så var det fel, jag ringde och sa att jag sagt vad a-kassan behöver och så får jag ändå fel.
Hon sa att hon skulle sätta sig med det omgående och att jag skulle ha det inom två dagar.
 
Det gick två veckor....
 
Jag trodde ju inte att jag skulle få a-kassa, men de ringde nu i dagarna och sa att jag kanske får på halvtid eftersom mitt gamla jobb bara var deltid!
 
Men då måste de ha arbetsgivarintyget.
 
Jag ringde till visma, och efter 3: dje gången, denna gång, (ringde dem redan i dec ju...) så brast det.
 
"Ja, men det har kommit saker emellan, det är andra på kö till arbetsgivarintyg."
 
Jag avbröt henne och var så uppgiven så att jag nästan började gråta.
Rösten var jätte svajjig och kraxig och jag pratade högt.
 
"Men!! Du sa att du skulle fixa detta till mig, för flera dagar sen! 
En annan tjej sa att jag skulle få det dagen efter, och det var i början av januari!!
Jag har inte fått något! Jag ringde om detta i december redan!
Jag är inte upprörd på dig personligen men hela grejen!!
Det är inte ni som sitter där utan pengar!!"

Hon sa bara, "Ja, ja jag förstår, jag fixar det nu..."

Det sa hon sist också...hoppas mitt lilla utbrott får dem att göra det nu...

Pricken över I:et var att jag skickade ett mess till killen, C.

Man ska inte göra saker när man känner att det tar emot, vilket det gjorde i mig med att ha kontakt med honom.

Så jag messade:

"Jag lägger ner.... Det känns inte hundra. Ta hand om dig nu. Kram"

Han svarade, "Ok, ta hand om dig med. kram"

När det var gjort så fick jag en lätt känsla i bröstet och kände mig glad. :)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar