fredag 20 maj 2011

Ulcerös kolit

Sitter på jobbet och har lite små morlande värk i magen...

Frågade precis extra jobbet om de kan sätta in någon annan i morgon, lördag, pga sjukdomen.
(Jag har ju kvar mitt extra jobb än så länge och arbetar varannan lördag.)
Får se vad de svarar.

På dagarna är jag är extremt trött, har värk i magen, svider i ögonen.
På mornarna känner jag mig väldigt tung i kroppen och "sjuk" då jag vaknar. :(

Jag har insett att man ska ta det lugnt och vila när man har skov....
Läste precis: "Vila och vid svåra skov kan sängläge och intagning på sjukhus vara nödvändigt"
Men det har tagit ett tag att lära sig det.

Jag brukar ju ofta tänka "äh, det är bara att bita i hop" men det vinner man inget på i längden! :)

Fakta om Ulcerös kolit för de som söker info om sjukdomen.
Känsliga läsare varnas för det kan vara lite "stötande"...

http://www.netdoktor.se/mage-tarm/?_PageId=677

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar