fredag 6 maj 2011

Dagen efter sjukhuset och jobbet

Ja då var det rätt.
Sjukdomen har kommit tillbaka.
Det var inte roligt att vara där själv, som jag var denna gång.
Känner mig alltid så liten och ynklig då jag är där...

Då jag skulle gå in i undersöknings rummet så öppnades en dörr till ett annat rum.
Där inne satt en kvinna och torkade sina tårar.
Det var lite tröstande att se, att jag inte var den enda som jämt blev ledsen av att vara på sjukhuset.

Läkarna sa också att jag definitivt inte var den enda. :)

Medicinbehandling ett tag och så tog de nya blodprover, fyra rör denna gång, för att kolla olika värden i min kropp. Får svar om en vecka eller två.

Dock känner jag mig ganska positiv ang sjukdomen denna gång, då jag har varit frisk i sex månader innan. Det är det längsta hittills så jag vet att det är möjligt :) plus att sjukdomen inte är så kraftig ännu.

Jag har också skickat i väg ett mail till en av cheferna här och frågat om de behöver personal inom IT.
Jag kan ju inte få mer än ett nej. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar