torsdag 19 maj 2011

Min sjukdom

Fick just samtal av läkaren från sjukhuset. En bokad telefontid.
Hon ville kolla hur allt var sen sist, om jag fortfarande hade skov eller om jag har blivit frisk.

Nej...blivit sämre dock......har börjat blöda tillomed sen sist... och denna smärta man har i bland...

Så de vill få dit mig så fort som möjligt. Jag ska dit den sista denna månad.

De bokar också in en stor undersökning där jag sövs....men den kommer säkert bli först efter sommaren, de har sån kö nämligen.

Läskigt....jag hatar verkligen att ha denna sjukdom....

Mina blodprover hade sett bra ut (som de alltid gör) mina röda blodkroppar hade dock sett lite större ut än vanligt, inte mycket men datorn indikerar på allt som inte ligger på en viss nivå.
Plus att mina hårtoppar har blivit torra. Så jag tänkte att det kanske var B-12 brist, men så var inte fallet eftersom de hade kollat det värdet nu senast.

Så de sa att de röda blodkropparna och håret kunde bero på vad som helst.

Eftersom jag inte har något fel på tunntarmen (som tar upp näring) hittills så har jag inget problem med att ta upp näring. (tjocktarmen tar bara upp vätska)
Så jag får trycka i mig avocado och annat som innehåller B-12 för mitt hår. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar