torsdag 19 maj 2011

Familj, barn och jobbet

Såg i dag på fb att en kille jag känner, han och hans tjej väntar barn.
I går tittade jag på bilder av en nära vän, de har hus, två barn, hundar...bilderna var på deras "projekt" som de hade gjort med sitt hus osv.
Jag blev avundsjuk....

Jag hör ofta att man inte ska jämföra sig med andra. Inte? varför?
Om de har sånt som jag vill ha?

Jag börjar känna lite panik....
Här sitter jag, snart 36 år...och har inte ens börjat planera eller prata om varken hus eller barn eller nåt. :(
I min vänskapskrets så finns det bara en kille som fortfarande är singel utan barn. (Jag har har en nära vän som är singel oxå men hon har i allfall barn.) Sen har väl han vänner som är singlar dock. Mina andra vänner som har barn och allt, deras vänner har oxå barn och är gifta eller väntar barn eller liknande.

Jag vill verkligen ha hela paketet!








Men som sagt...valet är mitt...jag vet vad jag bör göra och vad jag inte bör göra.
Så...ja...men även då jag vet det så är det såhär jag känner. :(

Fick höra att jag får förlängt på jobbet...men han kunde inte säga hur länge... men det vill jag veta helst i dag. Det är ju mitt liv och min framtid, jag kan ju inte bara gå och vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar