torsdag 26 maj 2011

Ärlighet

"Jag fick höra av en person att.......

Du kommer nog att ha svårt att hitta någon som är så öppen som dig, de flesta människor småljuger i bland"

 Sa jag till en annan person.

Den personen svarade:

"Ja så är det nog..."

Är det så svårt? Är alla oärliga ofta?
Alltså vänner och i relationer?

Det skrämmer mig... jag som redan har svårt att lita på folk...

Kan man inte var öppen och ärlig och säga rakt ut istället vad man egentligen menar och vill??

Jag tar inte illa upp om jag frågar en fråga och personen säger "jag vill inte prata om det" ist för att hitta på en lögn... Det är ju en vän!
Förstår inte hur man kan göra så...ärlighet är så jäkla viktigt för mig.

Eller om jag bjuder hem någon för en tillställning och de inte vill komma, då kanske de säger "Nä men jag har ont i magen" fast de egentligen ska säga "du, jag har verkligen ingen lust att komma i kväll"

Är det så svårt för folk att vara ärliga?

Då känns det ju inte som att man känner sina nära på riktigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar