fredag 27 maj 2011

Tacksamhet och lite pengar

En person köpte produkter för 300 kr.
En annan person köpte skor för 500 kr.

Jag missunnnar dem inte det, jag är inte ute efter att anmärka.
Det jag vill skriva om är att man verkligen har olika vanor.

Jag har ju inte haft någon direkt inkomst på 1 1/2 år.
Innan det så var jag inte speciellt rik heller och har aldrig varit.
(För att slippa fattigdom så pluggade jag en IT utb  där de sa "9 av 10 får jobb!"
ja eller hur så blev det ju...INTE!)

Sååå för mig är det skitdyrt det jag skrev om innan.
Häromdagen sa en personal på Kicks till mig: "VA?! tvättar du bort smink med tvål och vatten?
vet du att det inte alls är bra?"
Ja...att köpa produkter för ca 80 kr för att ta bort smink med, det räknas som lyx för mig.

Jag går med byxor som det är hål i, gympaskor med massor av hål i, trasig del på min bil, smutsig bil, trasigt solskydd på bilen, kluvna hårtoppar (klipper själv) gammal trasig hårborste, gammal trasig färglös jacka, trasig säng, urtvättade sängkläder, osv osv osv :)
Tappat bort min fina, fina klocka efter 10 år och kan inte köpa mig en ny... :(

Ja det finns måååånga hål att stoppa pengarna i.
Men...nu klagade jag inte :) utan bara menade att folk lever olika.
Det finns dom som har det bättre och de finns dem som har det sämre.

Skulle jag ha en bra inkomst så lovar jag att jag skulle handla! :)
Jag har ju faktiskt en bil, det är jag tacksam för!
Jag är tacksam för att jag fick låna ett sl kort i en hel månad så att jag kan ta mig till jobbet.
Tacksam för att jag äntligen har fått en inkomst ett tag.
Min hund!!! Han är jag tacksam för. Han är värd allt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar