måndag 30 maj 2011

Bilen

I går bogserades min bil. Det var en jäkla upplevelse! :)
Den jag bogserades av hade inte gjort det förut och jag var oxå ny på området.

I början då han stannade vid rödljus och rondeller och sedan skulle i väg....
Då gasade han på som vanligt..men det går inte så bra att göra så då man bogserar...
Vilka jäkla ryck det blev! Jag hörde bensinen i min tank hur den skvalpade, trodde att bilen skulle gå av. :) Nackskador idag. ;)

Sen lärde han sig att ta det lugnare då han skulle i väg och jag fick hålla koll på att linan var sträckt hela tiden genom att små bromsa, då blev det inte så stora ryck heller.

Jag fick priset i dag, 1.800:- för den främre lambdasonden och arbetet...

Bilen är årsmodell 2002 och jag har haft den sen -04.
Jag har bara haft två fel på den sen dess.
Jag servar den varje år och en kille på besiktningen sa att man kan ha en bil länge om man bara servar den varje år och åtgärdar ett fel så fort det behövs göras. Många låter det bero och då blir felen fler och större.

Dock jag gjort det denna gång, väntat...det har berott på ekonomin.
Hoppas verkligen att min bil är "frisk" för övrigt, även då jag väntade så länge. :)

(ilyckansland: får jag en inbjudan av dig?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar