torsdag 29 december 2016

Min syrra

Min syster och jag har alltid haft en speciell relation.

Jag har tyckt att hon har varit egen och tassat lite på tå kring henne.
För att inte reta upp henne.

En dag fick jag nog och skrev det till henne.

Så vi har inte haft kontakt sedan 2012.
Det är alltså 4 år.

Nu under jul så tänkte jag på henne.

Jag funderade på om jag kunde bli vän med henne igen.

Jag kände att jag ville stryka ett streck över allt.
Jag tänkte på hur hon mår och hur livet var för henne.

Så jag har funderat på hur jag ska närma mig henne.
Jag tänkte att jag skulle börja med att läsa igenom de mailen hon hade skickat mig då 2012.

Jag hann bara läsa nån mening...
Det högg till i bröstet av hennes ord.

Hon må vara besviken men det gjorde ont att läsa.
Vissa kanske skriker högt men inte menar de dom säger till 100%.

Men, det spelar ingen roll.
Hennes ord var hårda och jag har svårt att stryka ett streck över detta än....

Det gör ont att läsa hennes ord.
De är långt i från sanna.

Hon känner inte mig.

Men visst, detta är hennes verklighet om mig.

Den dagen hon kontaktar mig, förklarar allt, osv, så tänker inte jag vända henne ryggen trots allt.
Jag lyssnar gärna.

Men jag är inte redo att kontakta henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar