tisdag 20 december 2016

Julen, bubbelpoolen, sjukdomen och jobbet

Jaha, snart är det julafton.

Jag, J och hans barn ska fira med mina pappor.
Vi ska vara hos min styvpappas exfru (sen lääääääänge tillbaka)  som han har 2 barn med.
Hon är dessutom gift.

Tomten är far till alla barn. ;) typ. hahahaha
Kunde ha varit en film. :)

Min styvpappas son brukar säga att han har 3 pappor.
Inte alla som har det inte. :)

J kommer att gilla dem och tvärtom.
Han är lätt att tycka om, J, och enkel som person.

Apropå J.
Vi har ju haft ett ordentligt snack.

Började prata i soffan, gick sen och satte oss i bubbelpoolen på altan och fortsatte att prata.

Vad skönt det var att sitta där!
Några minusgrader i luften och månen sken. :)

Han är bra J.
Han vill verkligen att saker ska vara bra.

Det han är sämre på, jobbar han på och anstränger sig för att det ska bli bättre.
Jag med såklart!

Jag vill börja jobba i dag!
Jag är otålig.

Men samtidigt så är jag nojjig att magen inte är hundra.

Jag ställde alarmklockan i morse.
Hade då sovit i 9 timmar.
Men jag hade så svårt att gå upp ändå.
Hade behövt mer sömn...

Så jag undrar då hur det ska gå att jobba.
Men vi får se.

Jag ska bli flyttad tillbaka till det stora företaget jag var på förut.
Där J och jag jobbade i hop.

De har rivit en kontorsbyggnad där, så bara de yttre väggarna är kvar.
Allt ska göras om.
Så jag kommer att få göra saker jag inte har gjort förut.

Dock så är de ca 9 st killar där nu.
5 st nya.

Så jag känner mig lite nervös.
Jag vet ju inte hur dom är och vad det är för jargong.

Dessutom så har jag fått en ny chef.

Min chef var sjuk ofta, så han har börjat på entreprenadsidan istället.
Då basar man över mindre antal projekt än om man är på servicesidan.

Jag pratade kort med min nya chef.
Jag fick ju berätta allt från början då ang. min sjukdom, mm.

Det kändes väl inte så bra...
Vet inte om han förstod, vi får väl se.

Han däremot (min nya chef) sa att de aldrig har haft någon som har gått in på servicesidan som lärling, så som jag gjorde.
Alla har fått börja på entreprenad och sen kanske gått över till service.

På service så jobbar man ju själv.
På entreprenad så jobbar man i en grupp.
Service är även mindre jobb, alltså på kontor, mm.
Medans entreprenad är på byggen.

Så han vill flytta mig till byggen så att jag lär mig saker.
Jag vill ju det, men är rädd för att fastna.
Jag vill ju vara på service framöver.

Han sa att man ofta går 4 år på entreprenad.

Medans jag kan tycka att det är individuellt.
Alla behöver ju inte samma tid på sig att lära sig saker.
Vissa behöver mer och vissa mindre.

J säger det, att om någon inte fattar min sjukdom så ska han prata vett med dem.
Hahaha.
Det var länge sedan jag hade någon som stred för mig.

J avslutar sin praktik denna vecka.
Sen går han tillbaka till skolan.

De har en till praktikperiod i vår.
Skolan slutar först i augusti.

Chefen på hans praktik ville att han skulle komma och jobba där på riktigt sen när skolan har slutat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar