söndag 18 december 2016

Återbesök hos läkaren

Jag var hos läkaren i går.

Proverna jag hade tagit för lite mer än en vecka sedan, visade fortfarande på inflammation.
Hon sa att det var högt, inflammationsvärdet, över 500, men inte så högt som det kan vara tycker jag.

Sen är det ju lite bättre i dag, i tarmen, än vad det var då.

Jag kände mig ledsen och sa det till henne.
Jag sa att jag för engångs skull var rädd för att gå tillbaka till jobbet för tidigt.

Så många ggr i mitt liv har jag kämpat mig, sjuk, till jobbet....

Hon sa att hon skulle sjukskriva mig i 2 veckor till.
Om nu försäkringskassan beviljar det. 
De har ju blivit hårda ang det där.
Nya regler.

Jag kände mig ledsen över hela besöket.
Funderade på varför...

Massa olika tankar snurrar.

En del av mig hoppas på att det blir bättre i veckan, i sjukdomen.
Så att jag kan gå tillbaka till jobbet.

Jag funderade på om jag kan jobba på 50% sista veckan ist för att vara sjukskriven helt.

Tänker att jag borde komma tillbaka lite sakta och inte 100% på en gång.

Hon ville att jag skulle pröva en ny sort av kortsion.
Den läser upp sig i tarmen istället för magsäcken.

Därav så får man inte så mycket biverkningar.

Så den är utskriven och kan hämtas på apoteket.
Jag ska fortsätta med det jag tar nu, blir det inte bättre under dessa två veckor så ska jag börja med den andra medicinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar